Pages

13 Aralık 2009 Pazar

Üstün zekalı olmak veya deli olmak

...sonra elemanın gözleri fıldır fıldır abi. Yani benlen konuşurken 10 yere birden bakıyor. Bi laflar ediyor, inan yani ben bi 5 saniye düşünüp ööle cevap veriyorum. Hani bööle hazır cevap gibi de değil başka bişi yani annadın mı? Çok bişey biliyor mu..hayır, ama çok akıllı cümleler kuruyor...


Böyle anlattı salih yeni tanıştığı elemanı. Belli ki çocuk şaşırtmış bizimki de italik italik anlattı çocuğu :D

Bu yüzeysel gözlem hemen hemen herkesin hayatında en az 1 kere yaptığı, pek de ender rastlanmayan bi olaydır. Yani herkesin bi başkasına anlatacağı "akıllı" bi arkadaşı vardır. Benim bu yazıda anlatacağım "şey" akıllılıktan ziyade fazla akıllılık ile delilik arasındaki o ince çizgi.

(Bir önceki yazımda, yani TamBurada fazlaca kaynak içeren bir yazı yazdığım için bunun daha bööle bi spontane, daha bi gözlem ağırlıklı, daha bi sosyal olguları içeren bi şekilde olmasını istedim ve öyle de yaptım ! Size kaynak maynak yok :D )


Ya kaynak maynak yok dedim ama dayanamadım. Hadi yine iyisin köfteeeee :D

Allah'ın maddi anlamda herkese verdiği şu akıl, fonksiyonalitesi açısında hemen herkeste farklılık gösteriyor değil mi? Bazıları için belli fonksiyonlar çalışıyor bazıları için çalışmıyor. O çalışan fonksiyonlara verilen aynı girdiler (input) farklı kişilerde farklı çıktılar (output) verebiliyor. Fonksiyonların öncelikleri ve çalışma şekillerinin de farklılık göstereceğini de düşünürsek neden bir insanın dünyada başka bir eşinin (yani aynısından) olmadığını anlamak gittikçe kolaylaşıyor. Bir nevi parmak izi aslında...

Herşeyin ama hemen hemen herşeyin aynı prensipte işlediği şu dünyada, bazı güzellikler bazı fedakarlıkları getirir kuralı (en azından teorem diyeyim bari canım) burada şak diye alnımıza vura vura karşımıza çıkıyor. Eğer fazla akıllı olmak istiyorsan birşeylerden vazgeçmelisin (en azından düz mantık olarak, veya başlangıç budur). Bu vazgeçmen gereken şey de muhakkak sana kazanç sağlayan şeyi zorlaştıran nitelikte olmalı. Örneğin daha iyi bir ev istersiniz, Neden? Daha rahat bir yaşam için. Veya daha iyi bir iş, daha iyi bir araba vs. Daha iyi bir yaşam için istediğiniz bütün bunlar için daha rahatsız bir hayat sürmelisiniz bir süre. İşte tam buradaki gibi, eğer daha akıllı olmak istiyorsanız daha akılsız olmalısınız.

Pek de açık seçik anlatmadığım bu konuyu daha da bi, şöyle bağırdan bi açacak olursak iki nokta üst üste: Kafası normalden fazla çalışan kişiler, muhakkak hareket/tavır olarak deliliğe daha yakındır. Bu deliliğe yakınlık bir takıntı olarak çıkar karşımıza. Örneğin kimi banyoda kullanmak için ve el yıkamak için ayrı sabun kullanmayı kafa karıştırıcı bulduğunu söyler, kimi herhangi bir toplulukta otururken ortamın kapısından girip çıkanlara bakmazsa rahat edemeyeceğini söyler, kimisi çok büyük mekanların -hepsini gezemem, gezip bitiremem endişesi ile- kendini rahatsız ettiğini, içine daral geldiğini söyler. Bu tip hareketlere takıntı dersek herhalde hata yapmış olmayız.


Albert amca 2 sabun kullanmaya karşı olan tayfadandı (toprağı bol olsun)

! Ön bilgi ! X=130 IQ seviyesini göstermek üzere:

Pek çok X hassasına veya daha fazlasına sahip insanla tanıştım, vakit geçirdim, beraber iş yaptım. Ve bunların %99 unda bu takıntılardan en az birini gördüm. Hepsinde delilikten bir şube vardı. Bazı işleri çok iyi yaparken bazen bu takıntıları yüzünden en basit meselelerde bile bocalıyorlardı. Takıntıları bazen çok abartılmış, bazense vazgeçilmez bir yaşam tarzı haline getirilmiş görünüyordu bana.




Yazı okunmayacak kadar uzadı gibi görünüyor...Arkası haftaya  :D (Aslında bende Barney gibi haft..... wait for it....... ayaaaaa demek isterdim :D Bende bi gün how i met your mother da oynarsam yaparım bu espriyi. belki vehbi basar bize house dan bi figüranlık filan ayarlarda orada meşhur oluruz belli mi olur :D )


2 yorum:

  1. Devamını en kısa sürede bekliyoruz efenim.
    İmza: X=exp(ÜÇ)

    YanıtlaSil
  2. Şimdi vehbi bey buralarda olacaktı ki görünüz o zaman ne geyikler ne tartışmalar geçerdi burada. kendisinin Amerikan menşeili dizilerdeki en kıl ve baş karakterlerin zeka-normallik oranı hakkında bir sürü hem de yüzüme karşı laf etmişliği vardır. Ayrıca ben de zeka için bir şeyler feda ettim. Asosyalim en azından. Zekiyim mi diyorum hayır ama fedakarlık var.

    YanıtlaSil

Bununla alakalı yazılar

Related Posts with Thumbnails